Leena Tuomipj040 512 6636

Reetta Lehtonen

Heidi Vainiowebmaster

Astiavuokraus

Taivassalon Martat vuokraavat astioita edullisesti. Astioita voi vuokrata pieniäkin määriä.

Hinnat astiavastaavalta:

Inkeri Kauppila-Numminen puh. 050-5566523

Tässä listaus astioista:

• Ruokalautaset (Tupa), vuokra sis. haarukat ja veitset, n. 300kpl
  • Syvät lautaset (Tupa), vuokra sis. isot lusikat, n. 300kpl
  • Jälkiruokakulhot, lasiset, n. 300kpl
  • Kahvikupit (Tupa) + asetit, vuokra sis. lusikat, n. 250kpl
  • Kakkulautanen (Tupa), n. 250kpl
  • Pikkulusikat (Savonia), n. 250kpl
  • Keittolusikat (Savonia), n. 300kpl
  • Haarukat (Savonia), n. 300kpl
  • Veitset (Savonia), n. 300kpl
  • Kahvikupit (Arctica), n. 100kpl
  • Asetit (Arctica), n. 100kpl
  • Kakkulautaset (Arctica), n. 100kpl
  • Kuohuviinilasit, n. 200kpl
  • Viinilasit, jalallinen, n. 65kpl
  • Juomalasit, n. 170kpl
  • Iso kahvinkeitin

Marttala

Syyskuussa 1956 kävi neljä johtokunnan jäsentä tutustumassa Jonni ja Hilda Hellsténin omistamaan Kivelän pientilaan Pappilan yksinäistilalla. Kuultuaan Raino Suomisen arvion rakennuksen kunnosta he päättivät esittää johtokunnalle kyseisen tilan ostamista yhdistykselle 180 000 markan kauppahinnalla. 23. lokakuuta 1956 kauppakirjan allekirjoittivat yhdistyksen puolesta puheenjohtaja Inkeri Piilinen ja sihteeri Kaisa Heikkilä sekä omistajan valtuuttamana myyjänä Frans Mäntylä. Kaupanvahvistajana oli läsnä Jalmari Pajula. Kauppaan liittyvä paperimäärä oli melkoinen, kirkkoherranvirastojen sukuselvityksiä on lähes seitsemän A4-sivua ja testamentin hyväksymispöytäkirjoja melkoisesti. Myyjä Johan/Jonni Hellstén oli nimittäin Kivelässä viimeksi asuneen Elina Niemelän kasvattipoika ja testamentilla tilan omistajaksi tullut. Kivelässä riitti korjaamista niin, että vasta 26. marraskuuta 1958 pidettiin tupaantulijaiset Marttalaksi nimetyssä omassa tuvassa, jonka tarina jatkuu edelleen.